وب لاگ متحصنین ژنو

وب لاگ متحصنین ژنو
وب لاگ متحصنین ژنو

سایت همبستگی ملی

سایت همبستگی ملی
سایت همبستگی ملی
با پشتیبانی Blogger.

چرا بالاترين خبر اول در باره درگذشت منوچهر سخايي را حذف كرد؟

امروز صبح سه اخطار پي در پي در مورد سه لينك خودم از بالاترين دريافت كردم كه باعث تعجبم شد، اخطار اول مربوط به لينكي است كه دو ماه پيش فرستادم كه ترجمه يك خبر از خبرگزاري رويتر بود، اتهام: نقض كپي رايت! اخطار دوم مربوط به يك كامنت بود كه يك ماه پيش در زير يك لينك نوشته بودم
اما اخطار سوم مربوط به خبري بود كه در باره درگذشت زنده ياد سخايي در فضاي مجازي پخش شده بود من لينك آن را فرستادم و بلافاصله به عنوان اولين خبر موضوع داغ درگذشت منوچهر بعد از چند ساعت 129 امتياز گرفت و در ليست «بهترين لينكهاي دو ساعت اخير» ظاهر شد.
اما در كمال تعجب چند ساعت بعد حذف شد! حذف شدن اين لينك را من امروز صبح وقتي پيام اخطار از بالاترين را دريافت كردم، متوجه شدم.
اما علتي كه براي حذف اين لينك ارائه شده جالب است، نوشته «ارسال لینک تکراری با تغییر در آدرس»!
من براي بالاترين نوشتم و خواستار توضيح در اين زمينه شدم، اما چون تا ساعت 8 شب جوابي نگرفتم، تصميم گرفتم اين را براي كاربران بالاترين توضيح دهم، چون خودم را مديون توضيح، حداقل به كاربراني كه به اين لينك مثبت دادند، دانستم.
اين لينك به شهادت بسياري از كاربران بالاترين و لااقل 129 نفري كه به آن مثبت دادند، اولين خبري بود كه در باره درگذشت زنده ياد منوچهر سخايي منتشر شد و به همين دليل اولين خبر موضوع داغ بود و 129 امتياز گرفت و خبر دوم كه بلافاصله بعد از آن بود، 80 امتياز داشت. چندين خبر و كليپ ترانه و موزيك هم بعد از آن پست شد كه در همان موضوع داغ موجود است.
سوال من اين است چگونه مي شود اولين خبر، تكراري باشد!؟ آن خبري كه من آدرس آن را تغيير دادم و تكرارش كردم كو؟
به نظر من اين سوال تنها يك پاسخ مي تواند داشته باشد، اين خبر بر هويت سياسي اين هنرمند مبارز سرپوش نگذاشته بود و عضويت وي را در تشكيلاتي كه مخالف سرسخت ديكتاتوري آخوندي است، كتمان نكرده بود، به همين دليل، خشم بسياري را برانگيخت و در اين ميان، به گمان من آنها كه اين لينك را مخالف خواستهاي سياسي خود ديدند، اقدام به ارسال گزارشهاي فله اي و چه بسا سازمانيافته عليه آن كردند، و بالاترين نيز كه متأسفانه در برابر هجوم اين گزارشهاي فله اي، بي دفاع است، اين طور واكنش نشان داده و اقدام به حذف اين لينك كرد.
با اين نمونه اين سوال براي من ايجاد شد كه  آيا سيستم «شكايت کاربران و سیستم اتوماتیک و هوشمند بالاترین»! قادر است آزادي بيان و دموكراسي را براي كاربران بالاترين تأمين كند؟ اين سيستم چه مصونيتي در برابر هجوم گزارشهاي فله اي دارد؟
 آيا گردانندگان بالاترين مي توانند توضيحي در باره سيستم مديريت اين چنيني ارائه كنند؟
دركنار اين موضوع، گير دادن به دو لينك مربوط به دو ماه و يك ماه قبل سازمانيافته بودن اين هجوم را برملا مي كند، چطور مي شود كه دو اخطار مربوط به لينكهاي دو ماه پيش و يك ماه پيش همزمان با اخطار لينك ديروز سر رسيده است؟!
به نظر من اين حاكي از پرونده سازي براي سه اخطاره شدن من است، تا نظر بالاگران چه باشد.
در زير پيامي را كه بالاترين در رابطه با لينك مربوط به خبر درگذشت زنده ياد سخايي كه تا قبل از حذف شدن 129 رأي آورد، برايم فرستاده ملاحظه مي كنيد:
 
Javad Darkob عزیز،
این لینک‌ ارسالی شما

منوچهر سخايي درگذشت
(http://balatarin.com/permlink/2011/4/28/2481511)
ایراد «ارسال لینک تکراری با تغییر در آدرس» دارد. لطفا قوانین بالاترین را بار دیگر مطالعه بکنید و سعی کنید که بهتر قوانین را رعایت کنید.
سیستم تشخیص خطاهای بالاترین براساس ترکیبی از گزارش کاربران، نظارت مسئول شکایات کاربران و سیستم اتوماتیک و هوشمند بالاترین کار می‌کند.