وب لاگ متحصنین ژنو

وب لاگ متحصنین ژنو
وب لاگ متحصنین ژنو

سایت همبستگی ملی

سایت همبستگی ملی
سایت همبستگی ملی
با پشتیبانی Blogger.

رفسنجاني: در 30 خرداد 500 هزار نفر ريختند در خيابان

علي اكبر هاشمي رفسنجاني در آخرين مصاحبه اش با روزنامه جمهوري اسلامي كه خبرگزاري ايسنا روز 9خرداد آن را منتشر كرده است، به گستردگي تظاهرات 500 هزار نفري مردم در 30 خرداد 1360 اعتراف كرد. وي در اين مصاحبه تصريح كرده كه رژيم خميني در سراسر كشور در محاصره مخالفان بود و اگر خميني نبود، موج مبارزات و مخالفتهاي مردم، رژيم را نابود مي كرد.
رفسنجاني در اين مصاحبه گفت: «فراموش نكنيد كه ما در تهران جنگ مسلحانه شديد داشتيم. مگر كم بود؟ 500 هزار نفر ريخته بودند خيابان. ما در مجلس محاصره شده بوديم و صداي تيرها مي‌شنيديم. كردستان اون جوري شده بود. تركمن صحرا اون جوري. خرمشهر اون جوري. آذربايجان با آن عظمتش آن مسائل پيش آمد».
اين اولين بار نيست كه يك مقام رسمي رژيم به حضور نيم ميليوني مردم در تظاهرات مسالمت آميز 30 خرداد 1360 اعتراف مي كند.
البته رفسنجاني با مغلطه كاري، تظاهرات مسالمت آميز 30 خرداد را با مبارزات مسلحانه بعدي قاطي كرده و به يك تحريف عمدي تاريخ دست زده، تا تظاهرات مسالمت آميز 30 خرداد را مخدوش كند. مبارزات مجاهدين تا قبل از 30 خرداد كاملاً مسالمت آميز بود و با وجوديكه در تظاهرات ها و متينگهاي مسالمت آميز تا آن زمان، بيش از 50 نفر از مجاهدين به ضرب گلوله، چاقو يا سنگ از سوي لباس شخصي ها و پاسداران رسمي سپاه به شهادت رسيده بودند، مجاهدين مقابله به مثل نكردند. تظاهرات 30 خرداد نيز بدون درگيري خونين پيش مي رفت تا خميني سفاك كه حكومت سياهش را در خطر سقوط مي ديد، از طريق راديو فرمان شليك به مردم بي سلاح را صادر كرد. بسياري از كساني كه در اين تظاهرات دستگير شدند، در روزهاي بعد در گروههاي صدتايي و بيشتر به جوخه اعدام سپرده شدند.
لينك اصلي اينجاست